Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Află detalii aici.×
+ Trimite și tu
< Alte denunțuri
PNL

Vasile Blaga

CFR Calatori a cumparat de-a lungul anilor sau a reparat vagoane si locomotive la preturi umflate cu pompa. Culmea, vagoanele si locomotivele supraevaluate nu sunt bune de nimic si ruginesc in gari. In 2010, CFR Calatori a semnat un contract de furnizare a 11 locomotive disel second hand cu societatea Remarul Cluj, detinuta de Calin Mitica.
Curtea de Conturi arata ca licitatia a fost aranjata prin caietul de sarcini si ca societatea Remarul a livrat locomotive necorespunzatoare tehnic. Valoarea contractului a fost de 18 milioane de euro. O evaluare independenta, comandata in 2012, arata ca valoarea locomotivelor a fost umflata cu 6, 6 milioane de euro. Din cauza problemelor tehnice, pe parcursul a 2 ani, locomotivele livrate de Calin Mitica au stat blocate in gara 400 de zile. Remarul a incasat 23 de milioane de euro pentru a livra 8 trenuri de mici dimensiuni (trenuri cu 3 vagoane) companiei CFR Calatori.

Aceste mini- trenuri au fost cumparate de compania Remarul din Franta, de la societatea nationala de transport calatori, care atentie le-a vindut la fier vechi, deoarece fusesera date in exploatare in anii 50. Compania Remarul le-a vopsit, le-a reparat si le-a livrat CFR Calatori. Specialistii feroviari spun ca, la aceasta afacere, CFR Calatori a pierdut circa 10 milioane de euro. Evident, mini- trenurile baronasului feroviar Mitica nu au functionat si au adus pierderi companei de transport feroviar. Mai grav insa, este faptul ca trenurile aduse din Franta contin din fabricatie o substanta numita azbest, considerata ca fiind cancerigena. O prima legătură directă a lui Vasile Blaga cu Remarul 16 Februarie o constituie fiica sa, Agathe, care a lucrat, potrivit propriului CV, pe postul de „management counselor” la compania clujeană deținută de Călin Mitică. Altfel spus, fiica lui Blaga a lucrat și a încasat bani de la o companie care a participat masiv la căpușarea CFR, cu zeci de milioane de euro. Agathe Rudeanu (numele după căsătorie) a încercat să ascundă relația cu Remarul, ștergând pe 14 ianuarie 2011 din CV-ul său postul ocupat la compania clujeană. Mai mult, in Declaratia de avere atasata, Blaga (la Plasamente) are actiuni la Remarul. Toate tunurile pe care le-a dat Calin Mitica care acum este arestat, le-a dat cat Blaga a fost la putere. Mai mult chiar, Emil Sabo, mana dreapta a lui Blaga in toate campaniile, a fost pus director la CFR infrastructura, colaborator direct cu Remarul. Uite si alte tunuri date de omul lui Blaga, Calin Mitica:

2005: achiziția a 34 de vagoane, 87 milioane lei (ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, PD)

- 2005: achiziția a 6 automotoare cu remorcă second-hand, 7,5 milioane lei (ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, PD)

- decembrie 2007: reparații și modernizare locomotive, 110 milioane lei (ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, PNL)

- iulie 2008: achiziție rame electrice (vagoane cu motor), 224 milioane lei (ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, PNL)

- decembrie 2008: reparații locomotive, 167 milioane lei (ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, PNL)

- decembrie 2010: adaptarea automotoare Diesel pentru circulația pe căile ferate române, 336 milioane lei (ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, PDL)

 

 

Trimis de pvi


Sprijină și tu această cauză dând share și lăsând un comentariu:

×

DENUNȚ

(imagini, filmări, documente)
... și o să-l ia DNA!