Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Află detalii aici.×
+ Trimite și tu
< Alte denunțuri

Cristian Popescu Piedone

În calitate de primar al sectorului 4, prin autorizațiile de funcționare emise de primărie și instituțiile aflate în directa subordine a acesteia, Cristian Popescu Piedone se face vinovat indirect de tragedia din clubul Colectiv.

Incidentul are la bază un şir imens de încălcări ale legii, iar principalii protagonişti sunt primarul sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, o serie de subordonaţi – şeful poliţiei locale sector 4, şeful ISU sector 4, consilierii locali, şi cei 3 acţionari. Piedone şi oamenii lui au dat autorizaţii în lipsa unor avize esenţiale. Când Popescu Piedone a declarat că nu „îşi poate reproşa nimic” şi că „avem la dosar toate actele, am îndeplinit toate normele legale de eliberare a acordului de funcţionare” i-a prostit pe români în faţă.

Acţionarii clubului au solicitat autorizaţie de funcţionare şi acord de funcţionare pe data de 6 noiembrie 2014, doar pentru domeniul de activitate reglementat de codul CAEN 5630. Activităţile stabilite de CAEN 5630 sunt: „Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor. Această clasă include activitatea de pregătire şi servire a băuturilor pentru consumul imediat în incintă. Această clasă include: baruri, bodegi, saloane de servit cocktail-uri, discoteci (unde servirea băuturilor este predominantă), berării, cafenele, baruri care servesc sucuri de fructe, standuri mobile de vânzare a băuturilor”. Atenţie, codul CAEN 5.630 NU prevede activităţi privind organizarea de concerte. Organizarea de concerte este prevăzută de codurile CAEN 9001 şi 9002. Societatea care patrona clubul Colectiv avea în actul de constituire respectivele coduri CAEN (şi multe altele), dar NU a solicitat autorizare şi acord de funcţionare decât pentru CAEN 5630. Deci, la clubul Colectiv NU se puteau organiza concerte.

Primăria sectorului 4, prin semnătura primarului Popescu-Piedone a emis autorizaţia de funcţionare pe 14 ianuarie 2015 şi tot atunci şi acordul de funcţionare. Aici avem deja primele ilegalităţi:

Prima ilegalitate: Deşi a obţinut autorizaţiile în ianuarie 2015, încă din noiembrie 2014 s-au organizat ilegal concerte în respectiva locaţie; Pe 13 noiembrie au cântat aici trupele Krepuskul, Gof şi Melechesh, iar pe 27 noiembrie 2014, a avut aici un concert trupa Kripton.

Deci primăria sectorului 4 dă o autorizaţie şi un acord de funcţionare în ianuarie 2015, pentru un bar/club obişnuit, deşi devenise de notorietate faptul că acolo se organizau deja se organizau concerte ilegal. Este imposibil ca Popescu-Piedone şi subalternii săi să nu fi ştiut despre ce este vorba, pentru că imediat Clubul Colectiv a devenit notoriu prin concertele organizate şi prin capacitatea sa, cca 700 de persoane !!! Mai mult, concertul din 13 noiembrie 2014 era anunţat încă din lun august 2014. Toate publicaţiile de profil au făcut anunţuri privind concertele de la clubul Colectiv.

A doua ilegalitate: Pe data de 6 noiembrie 2014, în declaraţia pe proprie răspundere dacă de reprezentantul SC Club Colectiv SRL, Paul Cătălin Ganciu, precizează: că suprafaţa totală a clubului este de 425 m.p. din care: 335 m.p pentru SERVIRE; 30 m.p. pentru PREGĂTIRE, 30 m.p. de DEPOZITARE, 30 m.p. anexe-utilizăţi, iar NUMĂRUL DE LOCURI PENTRU CONSUMATORI: 80.

Deci nici vorbă de o locaţie pentru concerte. Suntem în faţa unui document criminal al acţionarilor care au ascuns domeniul de activitate real al locaţiei şi în faţa unui act de complicitate criminală a lui Popescu-Piedone şi a oamenilor săi, pentru că a eliberat în ianuarie documente de funcţionare deşi deja era de notorietate ce activităţi se organizau în clubul respectiv.

Fals în documente?

Atât în cererea de obţinere a autorizaţiei de funcţionare, cât şi în cererea de obţine acordul de funcţionare, SC Club Colectiv SRL este prevăzută doar activitatea legată de codul CAEN 5630, la care ne.am referit mai sus. Popescu-Piedone semnează autorizaţia de funcţionare unde apare pentru cod CAEN 5630. Dar pe acordul de funcţionare, apar şi alte coduri CAEN, inclusiv CAEN 9001 şi CAEN 9002, cele care prevăd şi organizarea de concerete. Celelalte coduri CAEN sunt trecute însă în coadă. Aici există două situaţii: fie celelalte coduri CAEN au fost trecute de Popescu-Piedone ulterior (deci fals în acte publice) pentru a se „scoate”, fie, printr-un artificiu administrativ care ne scapă, celelalte coduri CAEN sunt trecute la momentul eliberării acordului de funcţionare. Dar în acest al doilea caz, suntem tot în faţa unei uriaşe ilegalităţi, pentru că, pentru domeniile de activitate legate de CAEN 9001 şi 9002 (organizarea de concerte) mai erau obligatorie existenţa unei autorizaţie de construcţie (pentru că era vorba de schimbarea destinaţiei unei construcţii sau de modernizarea ei). Autorizaţia de construcţie nu se putea obţine fără fără următoarele alte documente: avizele de securitate şi incendiu; aviz/autorizație de funcționare de la Direcția de Sănătate Publică; aviz/autorizație de funcționare de la Agenția pentru Protecția Mediului. Fără toate aceste documente, nu se emitea autorizaţie de funcţionare şi acord de funcţionare pentru activităţi ce ţin de CAEN 9001 şi 9002. Deci indiferent dacă este fals în acte publice, sau dacă acordul de funcţionare este legal, absenţa celorlalte avize reprezintă încălcări flagrante ale legii.

Ce spun specialiştii

Un proiectant, Ina Gabriela Funeţan, face o serie de precizări pe blogul biziday.ro:

„Conform legislații anti-incendiu, clubul > trebuia să îndeplinească niște condiții; înșir câteva la o primă privire, fără să intru în detaliile de calcul ale normativelor din domeniu:

- la o capacitate de 500 de persoane trebuia să existe minim șase căi de evacuare (goluri de ușă) a câte 80 cm lățime, toate semnalate cu luminoblocuri (luminoblocurile sunt cutiile alea luminoase pe care scrie “exit” și e desenat un om coborând scările; sigur le-ați văzut prin hoteluri și clădiri publice);

- nu trebuia să existe acel material inflamabil expus fără protecție pe stâlpi, trebuia găsită o altă soluție de antifonare. Există și plăci fonoabsorbante rezistente la foc, dar, probabil, sunt mai scumpe decât buretele ăla care a ars imediat;

- trebuia să existe rețea de sprinklere pe tavan, pe toată suprafața sălii și senzori de fum care să provoace declanșarea automată a sprinklerelor;

- trebuia să existe cale de acces liberă pentru autospeciale (am înțeles de la știri că exista o asemenea cale de acces, dar ea era blocată cu un gard și asta a încetinit intervenția); alții povestesc că poliția a ridicat imediat mașinile parcate pentru a face loc pompierilor, în protestele locatarilor.

- ISU trebuia să aibă proiectul clubului cu schema tuturor instalațiilor din clădire, pentru a opri imediat electricitatea și gazul;

- clubul trebuia să aibă autorizație de funcționare, inclusiv autorizație PSI, autorizație care ar fi atestat că absolut toate cele de mai sus sunt în regulă;

- dacă nu avea autorizația PSI, trebuia să existe undeva o amendă de la ISU cu interdicția funcționării pînă la intrarea în legalitate.

(sursa cotidianul.ro)

Trimis de Cetățenii României

Atașamente


Sprijină și tu această cauză dând share și lăsând un comentariu:

×

DENUNȚ

(imagini, filmări, documente)
... și o să-l ia DNA!